Saturday, May 2, 2009

Best Brazilian Wax In The Detroit Area

Me, Myself and Franquin

I do not know if the image of GastonLagaffe sleeping in a cave made entirely of books you mentioned something, but personally, she always made me dream. First in a fairly unobtrusive, like a little fantasy or safe image. Then when I left to go and BTS remedial literacy education in college she began to become more present. I again had time to open books to discover a whole bunch of stories and texts, to understand everything that the universe consisted of trees cut down, reduced to de pâte, puis transformés en pages, puis reliés avec des couvertures plus ou moins laides que je ne connaitrai jamais. Voilà deux ans que la petite fantaisie de Franquin est devenu un but existentiel, qui me donne l’espoir de finir mes jours dans un igloo de bouquins tout à fait fascinants, tout à fait médiocres, tout à fait normaux ou tout à fait extraordinaires. J’ai découvert que c’était possible grâce à une librairie lyonnaise dont l’entrée est constituée d’une arcade entièrement fait de livres divers et variés qui a transposé une petite case dessinée en morceau de réalité. Et aujourd’hui, je m’approche du but puisque Mr. owner of the place I was hired as an intern. Aleluja.


0 comments:

Post a Comment